Alla inlägg under januari 2011

Av Ulrika - 12 januari 2011 19:48

Hejsan! Idag fick jag gå lite längre hem p.g.a att en buss hade kört i diket så han hade tänkt att ta spekerödsvägen runt och köra hem oss den vägen. Men nej tack när det är några meter kvar, haha! Jag hoppade in i duschen på en gång som ni har sett efter det checkade jag facebook och spelade lite så. Käkade litte mat, chillade och nu ser jag på halv 8 hos mig och skall måla naglarna! Puss på er så hörs vi imorgon.

Sen är det mästerkockarna! YAY   <3

Av Ulrika - 12 januari 2011 16:26

Nu är jag hemma och jag skall hoppa in i duschen! 

Puss

Av Ulrika - 12 januari 2011 13:23

Haha, jag sitter i skolan nu. Det har varit helt okej idag! Bara det att jag känner mig så ofräsch, förlåt alla! Annie & Fika skulle göra ett videoinlägg nyss när jag samtidigt är vara inne på Annies blogg. Så hade hon tatt så alla såg när dom bloggade asså precis samtidgt så jag tryckte på rutan och videon började spelas upp samtidigt som jag hörde dom prata så det ekade och pep av alla våra skratt! Det var ju sååå kul!

Fast det är ju så himla kul när man är där bara! Jag förklarar så konstigt. 

Men men, nu måste jag dra för vi har musik nu. Men vi hörs sedan när jag är hemma !     

Av Ulrika - 11 januari 2011 15:55

Hejsan :) Förlåt för att jag inte har bloggat på några dagar. Jag har liksom glömt av att blogga och jag har inte haft någon större lust. Men nu är jag tillbaka för nu blir det till att blogga efter skolan. Helgen var bra! Mysigt att sova över med bananerna. Dock kunde inte Felicia vara med, det var jättetråkigt! :( Men men, sånt är livet. 

Söndagen var jättemysigt kom jag på. Jag vaknade så gött och åkte med mamma och Elisabet till kyrkan i Ljung för att sjunga där. Sedan åkte vi och handlade gott och flummade i bilen hem som varje gång, haha! Sedan kom vi hem och myste. Viktor, Carolin & Gabriel och Jakob & Moa kom för att äta middag här. Mycket gott! Sedan åkte jag till Annie. Men idag är det Tisdag och det var första degen i skolan. Skönt på något sätt men det kommer bli ett helvete sen. Inte lika kul med massa jobbigt lektioner och läxor! Aja, sånt är livet som sagt. Men nu är jag hemma och det är JÄTTESKÖNT! Jag sitter och myser med godis och skypar med Fika!     

Av Ulrika - 11 januari 2011 15:41

Jag bakade litte i helgen ! Underbart, gott också!   

    

Det var lite bilder från i helgen. På återseende <3

Av Ulrika - 8 januari 2011 00:16

God kväll!   Det har varit helt okej idag. Jag gick upp tidigare än vanlig som sagt. Jag skulle bära ved idag men pappa hade bommat till veden och inkastet så det gick inte. Så jag tog en promenad lungt och stilla. Bara andades in den friska och milda luften, gick där och tittade runt, runt i den vita värld vi bor i. Sedan när jag kom hem kolla jag på Jönssonligan på Mallorca och efter det käkade vi. Jag gick och väntade på att Let's dance skulle börja och så började det, då började jag baka lite under tiden. Men nu sitter jag här i min säng och är allmänt trött. Redo för att sova.

Så tack för idag! Puss, kram & god natt på er alla mina änglar! 

Igga mig, höhö! Puss.

Av Ulrika - 7 januari 2011 11:44

Hej!   Idag vaknade jag tidigare än alla andra dagar på detta lov, jag blev så glad, det var liksom så himla skönt! En sådan bra start på dagen! 

Igår slog i mitt finger allt vad jag har, rakt framifrån. Aj vad det gör ont! Är det någon som har stukat något någon gång? Det dukar i mitt finger. Det är så tjockt. Jag kan inte använda det. Aaa, nu är det ingen som bryr sig mer. Men nu skall jag dra och göra något bra av denna dag. Hejdå! 

Av Ulrika - 6 januari 2011 21:50

Hej på er! Idag har jag inte gjort sååå mycket. Jag åt och satt lite vid datorn imorse.   

Senare hade Elisabet inget att göra och hon var hungrig så vi gjorde ett par goda pizzor ifrån den här underbara boken:

MUMS! Här är resultatet:

Gott! Samtidigt såg vi på The Last Song. Den var jättebra! Den är så bra för att den visar att man kan ändra sig i sitt liv, hur mycket man kan älska någon eller något, hur mycket man igentligen älskar sin familj. Jag grät som en elefant! Huhu. Efter det gick vi ut och myste i snön.

Men nu skall jag dra. Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards