Alla inlägg under februari 2013

Av Ulrika - 28 februari 2013 15:20

Vill bara säga att helgen som var, var mycket trevligt. Med födelsedagsmiddag hos Felicia, gott käk och underbart sällskap. Var ledig på måndagen också! Veckan har gått fort som vanligt. Slutar lite tidigare vissa dagar oså. Just nu sitter jag hemma, gott väder idag. Skulle egentligen slutat halv 5 idag, så ska väl plugga lite grejer här hemma. Läsa bloggar, se på Glee & 90210 och träna! Så får det bli! Imorgon är det fredag och släkten har blivit bjuden på pizza hos morfar. På lördag ska jag på matmässa med Jakob, i Göteborg, kändisar och annat gott! Efter ska vi på kalas för Carolina som fyller 14 idag! På söndag fyller viktor 25 år så det blir parteey då med! Hela helgen bokad, för ovanlighetens skull. Jag har fått mina pengar nu också så jag hoppas på jensens eller sushi med mina vänninor någon dag! Jag hör av mig, förmodligen om en vecka igen, haha. puss

 
Snyggaste. Upptäckte även i veckan att hon är gryyym på att dansa! FÖREBILD.

Av Ulrika - 21 februari 2013 15:37

Det är sjukt hur chill man har det ibland ändå! Tycker synd om mina väninnor som är hårt inne i plugg. Somnar i matteböcker och huvudet proppat med franskaskit. Jag hade aldrig klarat av det ni gör tjejer, strong independent womens, haha. Vi har pratat lite framtid inom vårt yrke idag, det känns faktiskt bättre på den fronten! Det ska allt bli något bra av mig med, hehe. Pengarna är väl problemet i framtiden, men får väl sälja mig själv eller något!

Måndag och tisdag bakade vi, slutade tolv. Igår såg på klipp om dialekter & läste bok typ! Idag har vi haft genomgång om mjöl, jobbat om grönsaker. Slutade 1 istället för 5! Oså är det fredag imorgon igen, helt galet vad tiden går!! Helg, middag hos Felicia, ledig på måndag! Pussen
STÖRSTA EGOT TYP

Av Ulrika - 17 februari 2013 13:26

Orkar inte blogga just nu. Är deppig och trött på mycket. Saknar Liv och mina andra vänner. Skulle vilja skita i alla problem och vardagen, dra iväg någonstans med mina girls. Det låter bra,

Längtar till sommaren!


 
   Galet fula, galet vad jag älskar

Av Ulrika - 13 februari 2013 17:26

Hej du fina! Sorry för att jag inte bloggat! Jag skulle gjort det i lördags när jag laddat in alla bilder ifrån resan oså! Men så la mitt internet av, som alla andra dagar så det har inte blivit av, mobilen har cpat också.

Resan gick i alla fall bra! Katterna kissade i bilen en gång. Bra väglag och sådant ni skiter fullständigt i. Kom hem runt 6-tiden så bänkade vi oss framför mello med frukt. Sov apgott!
Vaknade upp i vinterlandet & det snöade! Farfar och farbror kom förbi på fika! Kul att träffa dem, men lite jobbigt med tanke på hur farfar mår!

I måndags åkte pappa, jag och Elisabet längd! Jag ramlade typ 5 gånger på 100 meter, haha. Men sedan gled det på, bra träning kände jag! Chillade hemma ensam på kvällen med te i soffan framför Dicte. Min nya favoritserie, älskar danska!!

Igår, tisdag blev det slalom igen. Allt cepade sig! Såklart glömde jag skidjackan hemma, så åkte dit i tjocktröja, urladdad mobil och för korts stavar. Komiskt. Hann alltså inte åka med Felicia, men med Elisabet efter allt löst sig! Tappade min mobil i snön, så mitt ljud fungerar ej, bara med hörlurar i. Blir så trött. Var bjuden på semlor till grannen, så var väl där hela kvällen!

Idag var allt fixat och vi tre var i backen redan klockan 9, när backen öppnat! Nypistade backar, så skönt!! Kom hem och pulsade runt gårn och knäppte lite kort. Sitter på kökssoffan, med korsord och radion på! Som en riktig bonde. Haha, nämen typiskt våran familj! Ska snart börja laga lite middag, korv stroganoff it is! Bästa fjällen-efter-skidåknings-mat! Bra tvtittarkväll ikväll också! Imorgon blir det skidåkning också ska vi på dollarstore! Kult! Här är några bilder fr de senaste dagarna, mobilbilder då.. Jag får ladda upp alla kamerabilder när jag kommit tillbaka!

Av Ulrika - 8 februari 2013 16:24

Igår när jag var hos mamma hade hon lagat go middag och köpt semla för att festa till det lite eftersom att vi åker till Klövsjö imorgon och är borta hela veckan! Idag är det fredag, jag sitter hemma på sängen, glad och taggad inför lovet! Så sjukt skönt! Jag ska packa ihop det sista, städa rummet och haffa lite gött käk! Sedan ska jag hem till Felicia för mys och skitsnack! Hoppas alla mina girls kan vara med! Felicia kommer jag ju träffa i Klövsjö igen! Veckan har varit lugn och allmänt rolig! Inte mycket att göra i skolan. Vilket var skönt, dessutom var halva klassen sjuka. Men nu måste jag rappa på. Jag kommer ha internet i fjällen så kanske bloggar och jag har lust och kommer ihåg det. Annars ser ni mig på instagram juu! puss

       

Av Ulrika - 6 februari 2013 19:58

Asså jag har haft så kul den här veckan! I måndags hade jag riktigt kul med Mällääälll i kondis oså dampade jag med Annie på bussen. Fuck vad jag gillar dig!! Idag måste varit den dagen jag skrattat mest i mitt liv! Asså har gått runt med kramp i magen hela dagen, har gråtit åter om och ah, herregud va kul vi haft! Packa på fredag oså åker vi till Klövsjö på lördag! Puss

Av Ulrika - 1 februari 2013 17:36

Veckan har varit bra! Det känns väldigt gött nu för vi har typ bara roliga lektioner också är det snart lov! Matten ligger jag lite efter med, men det fungerar ändå! I hygienen pratar vi bakterier och virus, rätt intressant.. På livsmedelslektionen provade vi olika exotiska frukter och antecknade! Svenskan skriver vi CV och personligt brev, vilket passar bra just nu för jag ska börja söka jobb!

Idag är det fredag och vi har inte gjort mycket, vi har börjat med sex och samlevnad i livskunskapen, vilket är kul tycker jag! Så måste jag skriva färdigt min engelska och skicka in den ikväll!

Just nu sitter jag på min säng, med musik i högtalaren och pluggar matte. Allmänt glad för att det är helg igen! Ena grannen spelar fiol så det gnäller om det och andra bråkar med varandra på italienska, deras barn skriker hela tiden, jag brukar kalla dem barnmisshandelsfamiljen! Ikväll blire tv och frukt! Imorgon melodifestivalen och pizza! Söndag, familjemiddag också kommer pappa hem igen!

Kom just på att det är nästa helg jag åker hem till Klövsjö igen, vad tiden går fort! Så skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards