Alla inlägg under mars 2013

Av Ulrika - 31 mars 2013 14:15

Det är påsk och våren är här! Dock är det väldigt kallt från och till, men solen har tittat fram mer och mer. Väldigt skönt. Påsklovet behöver jag nu känner jag. För att ta igen mig själv och allt runt om kring. Ta hand om mig själv och bygga upp mig själv inför kommande. Känner mest för att bara ligga under täcket idag, se på serier och gråta. Tror jag behöver mina kompisar, annars kommer jag fatsna här för resten utav veckan. Men så ska det inte bli, har skrivit upp lite olika saker jag ska/måste göra detta lov & de ska banne mig bli avbockade. Så är det bara!

       

Av Ulrika - 21 mars 2013 23:41

Hade det gött och väldigt kul i skolan idag! Mitt livsmedelsprov gick bra också! Hängde med mim swaggggieboy, Ali en del! Åkte till tandläkaren och hämtade ut min bettskena. Har haft så tråkigt och känt mig så ensam ikväll. Låg i soffan, under täcket och väntade på att någon skulle komma och skeda mig! Imorgon har jag en lektion, om sex -& samlevnad, haha, den är go!

Av Ulrika - 16 mars 2013 19:38

Hej! Det är vår, typ eller inte. Jobbigt kallt men sol har det varit dag! Får så mycket inspiration av solen så jag inte vet vart jag ska göra av den. Blev så himla sugen på att skaffa ny blogg och börja blogga på riktigt, med fina redigerade bilder och meningsfulla texter. Baka i mängder och starta upp Ulla bakar, fast på en annan normal portal och ba köööööö. Skaffa massa jobb, måla om mitt rum, tjäna pengar och göra någon kul. Så kände jag idag. Annars har jag typ inte gjort ett skit idag och tänker inte skriva massa onödiga småsaker här. Det får helt enkelt bli så att jag börjar ta tag i ett jobb nu och tar tag i bloggandet efter det, när jag är på banan igen. banan, haha, asså banan som i banan eller ja. Hejdå

Av Ulrika - 13 mars 2013 17:21

Idag är jag ledig. Vaknade tidigt av att katten krafsade runt i alla hörn i mitt rum. Så har gått runt lite som en mamma här och där idag för att torka upp kiss, hon har urinvägsinfektion, stackarn. Gick upp efter 9 och rörde ihop scones eftersom vi inte har något bröd hemma. Fick nöja mig med smör på också, tur att de var goda! Ägg utan kaviar. Varmt jordgubbste med mjölk och honung. Kollade på sex veckor om sex. Tyckte synd om min hals.

 

Laddat in alla bilder, råkade återställa min mobil så det har varit igång hela dagen! Varit lite kreativ. Gjort matte, läst bok och lyssnat på musik. Nu ska jag slutföra punkterna på min lista och laga middag!

               

Av Ulrika - 10 mars 2013 21:15

Har inte så mycket att säga om veckan. Helgen har varit go! I fredags var det party hos Annie, träffade massa folk och hade kul, skönt! Igår var jag hemma, gick promenad i skogen med pappa och sedan åkte till Felicia på kvällen. Vi åt gott och tittade på melodifestivalen. Inte mycket party där inte, med tankte på operationen hon gjort, men försökte ta hand om henne med mys. Sov där och vaknade till en solig men bajsblåsig dag. Så har varit inne hela dagen. Gjorde mat som bestod av skinkstek, pressad potatis och sås, sallad. Mucho gotttt. I princinp hela dagen har jag grejat i mitt rum också! Grov städat, tvättat fönster, rensat lådor, bytt lakan! Känns riktigt skönt, med tanke på att det både behövdes rensas ut och möbleras om, varit så trött på mitt rum hos pappa länge nu! Fattas bara vita väggar typ. Imorgon är det måndag, vilket betyder salutorget & servera soppa till lunchfolk! Ska klippa mig, färga ögonfransar& bryn när jag kommer hem också! Gottgott. Liten läxa och maratontv, hehe. Farmen, familjen annorlunda och Dicte står på schemat som vanligt. Med te och knäckemacka. Dicte är ju ändå höjdpunkten på kvällen! Nog pratat. Nu ska jag börja ordna mig till sängs efter en lång dag! Här är mitt rum efter allt stök idag:

     

Av Ulrika - 2 mars 2013 23:34

Gick i stan igår, fick med mig en tröja och ett par jeans hem! Sedan bjöd morfar på pizza och fika. Kvällen slutade hos Annie med Fredrikus, vi hade party och lollade oss allmänt. La oss sent, sov sådär men vaknade till solen och frisk luft. Hittade massa videos på telefonen. Fucking drunk! Gjorde mig i ordning, så kom Jakob och hämtade mig och vi åkte till matmässa i Gbg. Väldigt kul och inspirerande! Sedan vidare till kalas med gott folk. Ikväll har nästan hela familjen varit hemma hos pappa och sett på melodifestivalen halvt och lagat mat och bakat tårtor inför imorgon! Då blir det passa kult, Viktor 25 år! Vi hörs, puss! Saknar min babe!!

Ovido - Quiz & Flashcards