Alla inlägg under december 2012

Av Ulrika - 26 december 2012 17:53

 

Nytt lakan, vita galgar, klädstång (till mammas place), tunna raggsockar (ska byta färg), en bok, puder och rouge, iphoneskal, presentkort på BikBok, choklad, tavla med världens finaste ängel Gabriel, bodysoap och bodylotion med lukt av mandarin & grapefrukt, sminkväska & tofflor (fast ska byta dem)

Av Ulrika - 20 december 2012 14:34

Det är så sjukt tråkigt att blogga, ni förstår verkligen inte. Jag orkar inte bry mig om vad jag skriver och jag skiter fullständigt i bilder, haha. Jag skulle verkligen behöva börja om på nytt. Eller bara sluta. Jag skriver ändå inget kul och jag hatar att läsa bloggar när det inte finns några bilder med. Idag gick jag upp rätt så så har typ bara grejat lite , lyssnat på musik och käkat nudlar. Ska fixa mig lite nu och sedan halka ut på cykeln in till Jörlanda för att möta upp Annie och mysa hos Fredrikus på fika. Har inga pengar alls, har gått och blivit tjock, inte mycket inspiration till något. Vill mest bara köpa nya kläder och få sådär snygg kropp som alla har, eftersom att alla förutom jag tränar 3-4 timmar på gymmet varje dag. Bitterfittan här ja. Hejdå. Jag vill ha snö, inget sånt här skitväder. Tråkigt som bajs

 

Typ ett år sedan nu.

Av Ulrika - 19 december 2012 10:36

Sitter på bussen hem. Har haft julavslutning med fika och sång. Bästa klassen, puss på dem! Jag saknar faktiskt dem redan, jag trivs så bra när alla är lugna och snälla mot varandra, fast visst kan man dampa ibland! Haha. Det ska bli kul att komma tillbaka till just dom och känna gemenskapen i bageriet igen. Vi jobbar så bra ihop, det är alltid kika roligt när alla är samlade! Haha, tönt! Nu ska jag ha en sjukt bra jul och bara mysa och trivas även fast denna aldrig kommer bli som andra år. Tur att mamma kommer hem och firar med oss ändå, det kanske är sista gången, det vet man aldrig. Hoppas det händer något kul till nyår också! Vi hörs, puss

Av Ulrika - 10 december 2012 18:25

Sitter och myser i min stora tröja som egentligen är Jakobs... Det är som en pojkvänströja, stor och gosig! Haha. Förra veckan och helgen var go. Har gjort typ allt i skolan, har bara en livsmedelsuppgift kvar! I helgen var jag hemma och grejade, igår var jag och Annie på Ikea och flummade runt och handlade grejer. Idag har jag varit i kallkök igen men denna gången för att göra förrätt och efterrätt till gäster. Jag hade sjuuukt kul hela dagen, trivdes så bra, asså Lisa och Emma är så goa! Sitter i soffan och ser på film, smsar med Eliott. Ska snart käka och ringa Liv för att uppdatera varandra. Puss då!

Av Ulrika - 4 december 2012 18:34

Hej! Igår hade vi ju servering för gäster för första gången. Det var jättenervöst, höll på att bli galen när gästerna kom! Men det var kul när man fick ordning på allt. Var så trött igår kväll, helt död typ. Idag hade vi ett sällskap på 23 barn och typ 15 vuxna! Gick väldigt bra för teamet idag! Själv var jag buffévakt och garderobiär, det var kul! Det blev massa pannacotta, ris ala Malta, pepparkaksrulle, chokladmousse och chokladbollar kvar till oss som vi alla fick äta av efter att sista sällskapet gått! Asså G och H klassen passar så bra ihop för alla är lika roliga och knäppa! Vi höll på att skratta ihjäl oss när vi satt och åt.. Så Mälläälll ville att vi skulle ha matkrig så hon började kleta mousse på mig och jag på henne, sedan jagade hon mig och kladdade chokladmousse och risi i ansiktet och håret och på kläderna som jag måste tvätta nu, haha, störigt. Hade ögonfransarna fulla med klet och upptäckte ris ala Malta i örat på bussen hem, mys! Jag älskar den tjejen, hur härlig?! Nu sitter jag i soffan och har sett på julkalendern med Elisabet, som precis kommit hem från Mamma... Nu ska vi ta ut lite julgrejer här hemma sedan ska jag duscha och plugga engelska grammtik! Pussen

     

Av Ulrika - 2 december 2012 15:45

& ett steg in i Julen! Jag älskar december! Det ska vara snö, kalla frostiga dagar där det är vitt och ljust överallt, mörka kvällar med massa tända ljus och julmusik! Det var inte mer än rätt att äta gröt och tända 1:a ljuset i morse innan jag åkte till kyrkan för att fira och fika adventsfika.


I fredags hängde jag och bellaa mäläälll till vårdcentralen där hon skulle fixa lite stuff. Sedan gick vi inne i stan, käkade lussebullar och skrattade en massor, jag handlade lite grann och det var allmänt mys! Jag åkte hem och Elisabet tonade min dip i håret ytterligare, rött denna gången! Vi såg på xfactor å hade det trevligt! Igår åkte jag med pappa till gymmet på morgonen, gick i std och handlade lite och var sedan hemma och fixade mig inför fest resten av eftermiddagen! ...Elisabet var borta med bilen och skulle komma hem en halvtimma innan jag skulle åka. Problemet var bara det att hon hade kört in i någon sten fått punka och brutit någon styrled så bilen inte fungerade. Jaha. Så jag satt där i min paljettklänning med fint lockigt hår och extra snygg sminkning... hemma, i soffan, framför Så Mycket Bättre, nykter och allmänt besviken. What to do, det blev ännu en hemmakväll. 


Ikväll ska jag och pappa göra lite gott käk, se på solsidan. Också måste jag göra en serveringsuppgift för imorgon ska jag servera riktiga gäster, otroligt oförberedd och nervös. puss


         

Ovido - Quiz & Flashcards