Alla inlägg under mars 2011

Av Ulrika - 27 mars 2011 13:42

Har varit i kyrkan nu. Det var familjegudstjänst eftersom det är Marie bebådelsedag. Vi åt superduper goda våfflor i församlingshemmet och pratade med massa härliga människor som man inte har träffat på länge. Sådana söndagar gillar jag! Bara det att jag är jätte snuvig så satt och typ dog under gudstjänsten. Men nu är det bättre. Nu skall jag se på Ana gina show, göra inlägg på http://bakamedulla.blogspot.com/ och sedan skall jag, jag vet inte. Jag hade tänkt att gå på ungdomsgruppen idag (om det är) men jag är så himla snuvig och trött så jag orkar inte ! Mamma tror att jag har åkt på en liiiiten bihålsinflamation men jag vet inte, för jag har ont i ögonen och i pannan, som att man har huvudvärk men på ett annat sätt. När jag böjer mig ner, hostar, eller gör något hastigt känns det som det forsar blod upp i huvudet. Speciellt när jag böjer mig ner, då är det som att det åker blod upp i pannan fast det är snor och slemm som åker i bihålorna...


Jag älskar mitt rum på dagen, jag har en soffa med ett litet bord och ett bra långt ''bord/hylla'' som jag kan ha datorn på och massa annan förvaring i. Så har jag ju min lilla Walkin closet, som är super bra och kan bli bättre. Men jag sover så fasligt dåligt i mitt rum. Jag kallsvettas varje natt och vaknar varje timme ur äckliga drömmar. Hur skall jag göra, vad säger ni om att jag tar över Jakobs rum?


Med en varm ''stock'', bra förvaring och garderober att hänga in min kläder. En fotölj och ett bord, hyllan och sängen. Lite mysigt grejer och växter.... :) Vad säger ni tjejer, är det en riktigt dum tanke eller? :( :O

Av Ulrika - 24 mars 2011 12:17

Idag är jag också hemma, blir nog det i morgon också. Nu när man är förkyld och får vila lite mer än vanligt så känner jag man stressad och trött man egentligen är. Just nu är jag inte så stressad, men det har legat inom mig liksom. Jag sov jätte dåligt i natt. Drömde massa och vaknade med fruktansvärd huvudvärk, kan inte böja mig ner.

Jag har hosta och är väääääääldigt snuvig fortfarade, ofta täppt också för det släpper inte , jag kan verkligen inte andas ! 

Har fått gjort lite grejer nu så nu skall jag sätta mig ner och ta lite aprikoskräm och se på Fame. På tal om Fame, så sa fika för några dagar sedan att dom hade massa bra filmer på TV1000 som man kunde se, det trodde dock inte jag, men kollade upp det igår. Jag hittade typ: Min stora feta grekiska semester, Fame (en underbar sång och dans film full av INSPIRATION), Alice i underlandet, Last song, It's complicated (Jag gillar den mycket också är den med Meryl Streep vilket jag gillar!), New moon & Remember me (inte för att jag tycker om dom, men det kan vara bra att veta - För er som är nördar, hihi), The ugly truth oså. Det var några jag fasnade för, eller det var nog alla :) 

Puss hej <3

Av Ulrika - 23 mars 2011 17:52

Hej Gud.

Tack för värmen när solen skiner
Tack för medvind när jag cyklar till skolan
Tack för att jag har en fungerande kropp som jag får ta hand om så den mår bra
Tack för att det snart är vår, för att du har skapat alla årstider unika och vackra
Tack för att du har gett mig så fina vänner
Tack för roliga skämt som får mig att skratta
Tack för bra kokböcker att fastna i
Tack för att det är så roligt med nya vårkläder
Tack för att jag har intresset att baka
Tack för att min familj är den bästa jag kan tänka mig
Tack för Svenska Lant-chips
Tack för långa samtal med kloka människor
Tack för att du lär mig leva med mina frågetecken
Tack för mode
Tack för min underbara släkt
Tack för kreativitet och skapande
Tack för min dator
Tack för att du skickade hit Jesus att dö för oss så att vi kan ha en relation med dig
Tack för att du aldrig lämnar mig
Tack för musik
Tack för den underbara känslan att få sjunga
Tack för att du alltid hör mig när jag ber
Tack för doften av ett nystädat rum
Tack för gott te
Tack för att du lär mig bli en bättre människa
Tack för att du älskar mig i min svaghet och trots mina fel och brister
Tack för att alla får gå i skolan i Sverige
Tack för demokrati
Tack för Bibeln och allt klokt som står där
Tack för min cykel
Tack för alla vackra bröllop
Tack för fruktsallad med glass
Tack för drömmar
Tack för att världen vi lever i är så otroligt vacker
Tack för vackra smycken från Diddi
Tack för mina lena lakan
Tack för IKEA
Tack för att det är helg om två dagar
Tack för sovmorgon
Tack Gud för den lycka och absoluta trygghet det innebär för mig att få hålla i din hand.

Tack för att du är ljuset och att mörkret aldrig kan vinna över dig.
Tack för allt du ger.
Jag älskar dig.

Av Ulrika - 22 mars 2011 10:06

Jag mår inte bra! Jag vill lägga mig ner och sova, sova så att jag blir frisk! 

Men just nu i livet, är det så att man inte ens hinner att vara sjuk. Jag skypade med fika igår och hon kom med en massa nya saker, asså jag får panik på livet snart om vi inte får mindre läxor. Man hinner inte med sig själv och ibland känns det som att man inte ens har tid till att äta?! 

Jag vill att det skall bli sommar, att cykla runt med kompisar, grilla i grundur, åka till danmark med släkten, hälsa på massa som jag inte träffar så ofta, vara i klövsjö, leva med liv, åka till stockholm, sitta och sola, spela piano och sjunga, köpa nya kläder och bara få njuta av sommaren, LÅT DET FÅ BLI SOMMARLOV NU!

Jag har inte tid mer, kram hej! <3

Av Ulrika - 21 mars 2011 14:24

Dagen idag har jag tillbringat i min säng. Skönt visserligen men lite snorigt. När jag hostar låter det som en blandning mellan mosmarié och en motorsåg, väldigt rassligt!

Jag har snytigt flera deciliter snor och förbrukat typ 5 st snytservettspåsar, än så länge! Också nyser jag ikapp med det!

Felicia berättade att vi kom med Tobbe, Gustav och Robin G, vilket jag tycker skall vi gött! Eller vad säger du min köttbulle? Nej, nu måste jag vila :)

Puss <3

Av Ulrika - 20 mars 2011 14:15

Jag har ingen lust att blogga! Jag sitter i soffan och hostar och nyser, fräser och fryser! Det är väldigt jobbigt med förkyldning just nu! Jag är ju så trött och vill helst gå och lägga mig. Men nej, jag får sitter och göra läxor vilket jag helst skulle vilja slippa på en söndag!!! Hejdå korvar!

Mobba mig inte, såhär är det att vara förkyld! :(

Av Ulrika - 13 mars 2011 16:02

Jag vill ha en systemkamera! <3

 

Nya skor från DINSKO, 299 kr ;)

  

Tröjan ifrån H&M, 129 kr ;)

  Hemskickad från H&M ;)

    

Hemskickad från H&M ;)

  Hemskickad från H&M ;)

    

Hemskickad från H&M ;)

    

Hemskickad från H&M ;)

Lite nya grejer,

Vad tycker ni om det? :s

Jag fullständigt älskar H&M, det finns galna kläder och annat där! 

Det ligger så mycket sommar i det också, längtar så sjuuuuukt mycket! :D

Håller någon med mig, kyss på det <3



Av Ulrika - 12 mars 2011 21:58

Idag var jag på stan och träffade mina kusiner och min farbror, för min kusin skall få barn snart så det var lite kul ;) Så köpte jag en tröja och så tänkte jag att jag tar kort på det jag fått ifrån H&M, som jag beställde. När jag var där köpte jag skor också, jag älskar dem! Här är bilder på det jag köpt och skickat efter. :)
Nu har jag tittat på melodifestivalen och snart blir det sova! Bilderna är tagna med mammas systemkamera, skönt när den är hemma!

Har väntat på bilderna nu i ganska långt tid. Det kommer ta hela natten, så bilderna kommer i morgon istället. Men här kommer lite bilder ifrån veckan!

Kvälls mys!Jag och Mamma pluggade! Mee ;)

Jag blundar, haha! Kläderna som jag hade i fredags :)

  Kläderna från Onsdags och Torsdag :)

Ha en bra kväll, puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards