Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Ulrika - 15 januari 2012 21:45

Hej! Idag har jag bara degat! Jag vaknade vi halv tio men försökte somna om i hopp om att återuppliva min dröm där jag hade en kille, en biffig och sexig en! Sedan gick jag upp såg på tv, så vaknade Jakob och vi försökte sätta ihop en toppbild men photoshop ville inte sammarbeta... Sedan började vi göra kroppkakor och citronmarängpaj, så kom Viktor och Gabriel och ah, kvällen gick och vi hade mysigt. Nu sitter jag vid datorn och ska snart gå ner och käka lite frukt framför tv:n.

Kvällen igår spenderades ju i Hajom hos min morbror och mina kusiner! Åh, dom har så mysigt hos sig och man trivs alltid så bra! Smörgåstårta och härliga citronmuffins satt bra! Det var kul att träffa kusinernas nya flickvänner, Kitty heter en tjej som Samuel min kusin blivit tillsammans med. Hon är dansös och är hur härlig som helst, alltid så glad och fin mot en! Alla vi satt länge och pratade om gymnasievaltet jag ska göra och att Jakob snart blir kökschef på en utav Sveriges kanske mest uppskattade resturanger, och ah, massa annat kult! Det var så skönt att komma bort lite och träffa alla dom. Jag längtar tills när jag är 20 år, då jag också är dansös, bartender, bagare och har ett gött liv i ett fint hus med min kille! Sådant får man ju drömma om!

   

Den slappa och sköna klädsel jag har idag!

Av Ulrika - 15 januari 2012 21:11

Hej! Jag var ju som sagt på Ester här om dagen och gick en rundvandring i skolan. Det var väldigt fräscht och fint över allt och i köken var det mycket fint! Skolsalarna var ingenting typ, väldigt enkla eftersom hela skolan går ut på köket, baren och resturangerna. Jag har blivit väldigt peppad på att gå där, inte minst för att jag kommer att få baka en hel del utan också för att första året kommer vi få "gå runt" i alla avdelningar och lära oss grunderna. Som kött och chark (styckning och korvtillverkning), kök (kall- och varm kök) och bageri och konditori såklart! Inför andra året kommer jag att då välja min inriktning alltså Bageri & Konditori. Då lär jag mig ganska ljupt, bageri 1,2,3 och andra delar till det. Vi kommer även att få praoa på bageri eller café, skolan har väldigt bra kontakter så man hamnar nog på ett bra ställe! Vi kommer få lära oss servering, bemötande av kunder, att jobba i kassan och massa annat! Sista året kommer vi även få lära oss grunderna till vinprovning och att jobba i baren, bartender, att få shaka och blanda drinkar! Hur coolt är inte det, precis vad jag vill lära mig! Ifall man vill får man även åka utomlands, typ till Frankrike om man vill lära sig hur de jobbar och vilka saker som är deras speciallite. Det kan ju även vara riktigt lärorikt! Enligt en tjej som går i ettan nu lär man sig sjukt mycket, det är inte så jobbiga lektioner och läxorna är inte precis deras huvudsak. Det finns datasalar, dock inte så fina datorer som vi har nu, men vem bryr sig? Rastplatsen eller vad dom kallade det, där hänger man på rasterna och träffar andra människor, lyssnar på musik, sitter vid datorn eller snackar med den roliga mannen som ska vara elevvärd typ... Det känns såklart läskigt att börja ny skola på egen hand, men även fett roligt! Att få komma ut och bort ifrån hålan, in till Göteborg där jag även snabbt kan ta mig till Norstan och få träffa massa nya kompisar som förhoppningsvis är goa, så kan man dela samma intresse inom klassen! Så var det dags att söka, jag kommer lätt in!

Ovido - Quiz & Flashcards