Alla inlägg under juli 2012

Av Ulrika - 8 juli 2012 15:18



Hemma idag, har bakat rabarberpaj på mina rabarber, innan de dör ut. Nu ska jag gotta ner mig, äta paj och börja göra inlägg på Ulla bakar. Orkar inte. Sedan ska jag marinera kött å sy lite. Ha en fin söndag, gött att vara ledig imorgon! Hör av mig            

Av Ulrika - 7 juli 2012 22:22

Blev bortakväll igår. Gick och la mig sent, gick upp sent. Det blev en sen frukost/brunch. I och med att jag jobbat så mycket de senaste har jag inte gjort en sådan stor go frukost på länge, saknat min smoothe! Idag har jag varit hemma, inne hela dagen. Har rensat ut lite grejer i rummet, tränat, målat naglarna, färgat ögonbrynen, lyssnat på musik, upptäckt lite goa bloggar, städat och käkat god mat. Nu ska jag se om jag kan nita lite kläder och sitta på we ♥ it. Jag hör av mig imorgon. Hade faktiskt tänkt att baka rabarberpaj på mina raberber från trädgården. Det blir premiärbakning för jag har inte bakat sedan april. APRIL. puss hej


   

Sådan gummimun jag har, kan göra allt med den    

     

Urs, jag har ett sådant kompelx över mitt tjocka ansikte. Dubbelhaka alltså undertill, som hänger ihop med mina smilgropar så när jag ler så blir det som en "bilring" längst med kinderna, åh det är så fult.    


Efter färgningen av ögonbrynen! Blev nöjd!  

Målade även naglarna med det nya nagellacket jag fick av Annie. Så sommrigt å fint, mingrönt oxå. Passade på när jag har lite långledigt, till tisdag är det dags att ta av det igen :/

Av Ulrika - 6 juli 2012 16:30

Jobbade från 9 till 1 idag. Cyklade hem, tränade och duschade. Nu sitter jag på sängen, lyssnar på musik och drömmer lite.

         

Av Ulrika - 5 juli 2012 22:41

Tider går så hiiiiiiiiimla fort när man jobbar, jag förstår inte att det är fredag imorgon! Har jobbat, käkat och varit med kompisar.

                        

Av Ulrika - 4 juli 2012 10:31

Bilder från de senaste dagarna. Mycket mat käkar man ju... Jag jobbar då och då så jag orkar inte blogga så mycket. Någon bild från igår, när Annie hade lite födelsedagstjejkväll, mysigt mysigt. Också idag, går runt i lite skönare kläder innan jag drar på mig jobbarklädseln och cyklar till jobbet.

               

Av Ulrika - 4 juli 2012 10:12

Hähä, här kommer lite bilder från i lördags. Har inte hunnit blogga så mycket. Men det kommer... Vi hade det mysigt. Drog igång en brasa i Grundur, grillade marshmallows, åt glass, snackade, lyssnade på musik, tittade på solen, njöt av de underbara vädret, satt under en båt och myste när det började regna lite smått. Det gör jag gärna om igen. <3

                           

Av Ulrika - 1 juli 2012 19:13

Hej! Åkte till stan idag. Hade ju fått in lön så kollade runt lite. Fick med mig två härliga tröjor ifrån Monki. Dock inget nytt iPhoneskal eller mobilväska som jag letade massor av. Men jag är nöjd, har ju pengar över nu! Luchade gjorde vi också, på Le Croissant. Cyklade hem just, blev en aning blöt hähä. En stund efter att jag kom hem så slutade det ju och blev sol såklart! Jaja, blev en snabbt inlägg. Nu måste jag hoppa in i duschen innan pappa gör det. Sedan ska jag ta på mig myskläder sätta mig i sängen och läsa bloggar och alla de papper jag fått hem. Just det ja, var ju i Grundur till sent igår, jag gör ett inlägg med massa bilder sedan!

       

Ovido - Quiz & Flashcards