Alla inlägg under november 2010

Av Ulrika - 16 november 2010 16:09

Här är min mysiga lilla matstund! För mig själv "/ 

Det är nystekta hjärtformade pannkakor med lite smällt men krämig blåbärsglass.

Gott, mat är livet, det är min passion, tur för er, inte är så tjocka som jag, jag måste banta för det här börjar bli för skamsligt!!  SLUTA ÄT, SLUTA ÄT!   

Här har ni en bild:

En dryg liten gubb bild :)

Goooooooooooott!

Av Ulrika - 16 november 2010 10:28

Nu har jag inte bloggat igen   

Men men, hej iaf! Igår satt jag hela eftermiddagen och kvällen vid datan, skypade med Piicka & Anniebanan och grejade med hemkunskapsgrejen, vi får köpa och inreda våran egen lägenhet!! KUL, hihi. Just nu har vi syslöjd, jag väntar på hjälp och flummar hon bara runt och bjuder på läkerol! hhhaha    Sen har vi massa lektion och bajs, hoppas det är god mat!


  Annie banan sötnos! <3 Höhö, söötpiicka! <3

Fillesötnos & jag på syslöjden! :)

Jag & kläder idag :)

Kofta = Hennes & Maurits

Linne = Cubus

Tights = Gina Tricot

Myssockar = Lindex

Skor = Euro sko 


Puss & kram på folket idag!

  

Av Ulrika - 14 november 2010 20:05

Hejsan bloggen och alla som läser detta nu!   Idag är det söndag och jag har varit i kyrka, jag höll på att somna så trött var jag! Idag har jag bara varit hemma och så. Viktor, Carolin & Gabriel har varit här och ätit middag och myst! Så passade jag på att ta några bilder på lillfjutten! Men dom vill inte laddas upp :(

Aja, ska krypa nu. Hejdå   



.Det är jag mot världen.

Av Ulrika - 13 november 2010 17:35

Hej   Förlåt, jag vet att jag inte har bloggat på några dagar. Men så kan det vara när man har fullt upp med ett disco och så.. Så nu äntligen kan jag blogga medans jag laddar upp några mysiga bilder på facebook, som jag har tagit med min mammas jobbs systemkamera (Nikon). Fast vissa bilder utan dem är taget med min fjuttiga men fina kamera. Igår hade vi disco, det var jättekul & allt gick bra! Efter det hängde annie med mig hit och sov här inatt (synd att fika & fille inte kunde vara med!) Idag har jag inte gjort så mycket, bara varit ute, tatt lite kort. Sen har jag mamma och pappa handlat mat och pantat burkar. Det är fars dag imorgon,

han ska få en mobil   Snart ska jag sy lite, efter det ska jag greja lite!

Så vi hörs, kram på er som läser min tråkigt ointressanta blogg.

 

Av Ulrika - 10 november 2010 12:49

Idag är det onsdag!    Det är rätt okej, vi sitter och ha svenska nu. Det är chill oså! Men snart har vi No-prov, jag har en känsla av att det inte kommer gå bra, som vanligt. Men det kommer nog gå lite bättre än andra gånger, tror jag   När jag är påväg hem ska jag sälja upp mina sista burkar, om det är någon som vill ha! Men men, också längtar jag tills imorgon för då är det hemkunskap och massa kul! 

Efter skolan ska jag & mina kompisar in till stenungsund och köpa drickor till discot.

De blir FLUMM!   Men nu ska jag gå & inte ha det kul! 

Pussar & kramar    

Av Ulrika - 9 november 2010 11:42

Någon gång kommer jag ta ner dig på jorden.

Det är sant, du kommer inte så leva i din ensamhet längre.

Det är fel. Men varför? 

Varför är jag jag?

Och ni ni? 


Varför har ni inte födds på detta sätt?

It's unconscionable.

Jag får det inte ur mig!

Varför är det  pginë brehgbiet esube ge9+ghie!!!!

oo


Vad ska jag göra?

Vad ska jag ta mig till?

Vad finns det att göra åt sånt här?!


Hjälp mig, hjälp mig inte.

Fel fel fel fel fel fel i huvudet.



Av Ulrika - 6 november 2010 17:38

Hej    Jag heter Ulrika & jag har inte laddat upp på flera dagar. Förlåt. I alla fall, I torsdags var jag & mina underbara vänner på stan och firade våran 1-årsdag tillsammans! Mysigt!

Igår fredag var jag bara hemma och myste, sen åkte jag till Ikea och köpte lite grejer. Kuligt, sen var det ju Idol ^^

Också idag (helgdag) vilket innebär kyrkan. Åkte jag till kyrkan med mamma, satt med Felicia och Bella. Jag & Bella tog håvgång, höhö. Så där har vi litte poäng! Sen så hängde Felicia med mig hem. Vi käkade godis, satt vid datorerna, kollade lite på No:n också planerade vi våran gympa, YOGA, såklart! Sen åkte hon hem då gjorde jag en thing till, hihi   

Nu sitter jag på mitt rum. Jag, pappa, mamma, elisabet & hennes blivande Emil (vem vet) har precis ätit. Nu ska jag duscha sen jag jag greja med en thing  Här har ni en bild!


  


Av Ulrika - 3 november 2010 10:43

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejsan    Idag vet jag inte vad jag ska göra, eller jo egentligen. Jag ska läsa litte NO också ska jag hjälpa en gammal kvinna med lite städning och sådant.. Också någon dag i veckan skall jag hylla mig blogg, yay!Jag tror att alla vet vad jag ska göra, en gissning.. Jag älskar att baka! 

Hehe, här sitter jag och lollar mig xd. Men men , jag ju baka CUPCAKES såklart! 

Jag önskar mig föresten gulliga FÄRGGLADA bakformar, riktiga spritspåsar med tyllar i olika former och olika essencer i olika SMARRIGA smaker. Jag är så bra på sånt här! Några bilder på det jag vill ha och menar:

     :)       

Här kommer också några morgonbilder på jag & min fina syster:

Hon har färgat luggen!

      

Det var det, nu måste jag ut i världen och leva ännu en dag!

Så nu, min vän, får du kommentera, det är värt väntetiden! 

Pussar & Kramar,

 

Ovido - Quiz & Flashcards